Usprawnianie maksymalnie możliwie

Twój GEST pomoże sfinansować najcenniejszy DAR - ZDROWIE

Ogłoszenie o naborze na prowadzenie zajęć Trening Umiejętności Przedszkolnych w I etapie projektu „Dzielny Samodzielny”

Fundacja „Stella” im. Agaty Orłowskiej

ul. Lubelska 36B, 21-100 Lubartów

 

            Ogłasza nabór na prowadzenie zajęć Trening Umiejętności Przedszkolnych w I etapie projektu „Dzielny Samodzielny” w okresie od dnia podpisania umowy do 31.03.2025r. w ramach konkursu nr 1/2023 pn. „Możemy więcej”

 

I. Opis przedmiotu zamówienia:

Cel zamówienia:

Celem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy na usługę prowadzenia zajęć Trening Umiejętności Przedszkolnych w I etapie projektu „Dzielny Samodzielny”.

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, w tym wymagania dotyczące: Wykonawcy, liczby godzin, realizowane zadania, terminu realizacji, osoby przeprowadzającej terapię (wymagań niezbędnych), Zamawiający określił w warunkach realizacji zamówienia poniżej:

1.   Proponowana liczba godzin w I etapie realizacji projektu wynosi 540. Zamawiający dopuszcza częściową realizację liczby zajęć terapii z jednoczesnym uwzględnieniem jej przez Wykonawcę niniejszego przedmiotu zamówienia w okresie od dnia podpisania umowy
do dnia 31.03.2025 roku, z wyszczególnieniem średniomiesięcznej liczby godzin
oraz uwzględnieniem liczby beneficjentów objętych wsparciem.

 

2.   Główne zadania wykonywane między innymi na stanowisku:

Forma wsparcia TUP – trening umiejętności przedszkolnych ma na celu wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego beneficjentów - dzieci ON w wieku od ok 1 roku do ok 5 roku wieku rozwojowego i maksymalnie 8 roku wieku urodzeniowego, u których ze względu na dysfunkcje fizyczne i/lub intelektualne występują lub istnieje duże prawdopodobieństwo zagrożenia wystąpieniem trudności w zakresie emocji oraz umiejętności społecznych, w tym
w szczególności w grupach rówieśniczych. Prawidłowy rozwój kompetencji społecznych pozwala dzieciom na bycie pełnoprawnymi uczestnikami wydarzeń mających miejsce w grupie rówieśniczej oraz aktywne uczestnictwo w proponowanych zajęciach i zabawach, czego skutkiem jest nabywanie nowej wiedzy, umiejętności oraz rozwijanie zainteresowań, a także nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami, uczenie się samodzielności. Dzieci niepełnosprawne, w znacznym stopniu odstają od grupy swoich pełnosprawnych rówieśników zarówno w sferze poznawczej, ruchowej, emocjonalnej i samoobsługowej. Dzieci mające trudności w sferze społeczno–emocjonalnej wolniej uczą się reguł obowiązujących
w społeczności przedszkolnej, wchodzą w konflikty z rówieśnikami, są wycofane i niepewne, dodatkowo często bardzo niezaradne. Wszystko to sprawia, że mają mniej okazji
do otrzymywania pozytywnych informacji zwrotnych na temat swojego zachowania zarówno
od nauczycieli jak i innych członków grupy, jak również są w znacznym stopniu mniej akceptowane przez koleżanki i kolegów. Rodzice DN tej grupy wiekowej najczęściej rezygnują z przedszkoli, nawet integracyjnych, gdyż w ich opinii, nie mają one należytej oferty dla ich dzieci, które są o wiele bardziej wymagające w kształceniu, opiece i wychowaniu niż zdrowa część społeczności przedszkolnej. Forma wsparcia ma m.in. na celu przygotowanie maksymalnie możliwie DN do nabycia niezbędnych umiejętności przedszkolnych, które zapewnią
im możliwie równy start w rówieśniczej grupie społecznej, w tym w szczególności samoobsługowych, poznawczych, radzenia sobie z emocjami, w szczególności w sytuacjach odtrącenia, czy też nie osiągania wyznaczonego sobie celu, budowania własnej wartości, rozwijania umiejętności pracy zespołowej poprzez gry i zabawy zespołowe. Jest to propozycja zajęć odpowiadająca potrzebom akceptacji, zrozumienia i bycia docenianym na tle grupy,
jak również nauka podstawowych czynności samoobsługowych, w tym jedzenie, trening czystości, komunikowanie się itp., mających na celu rozwijanie deficytowych sfer. Dodatkowo poprzez odpowiedni dobór zabaw i ćwiczeń, wprowadzenie stałego schematu zajęć i systemu motywacji oraz odwoływanie się do wspólnie ustalonych zasad DN zostaną nauczone systematyczności, odpowiedzialności za siebie i grupę oraz potrzeby bycia częścią społeczności przedszkolnej. Forma wsparcia dla wzmocnienia efektu przewiduje wyjścia w małych grupach do przedszkoli, w tym integracyjnych w celu stopniowego zapoznawania beneficjentów z ich rówieśnikami w ich przyszłych miejscach rozwoju społecznego (tj. w zależności
od zróżnicowania wieku beneficjentów, grupa może zostać podzielona w celu realizacji zadań zewnętrznych). Decyzję o utworzeniu formy wsparcia oparto na wieloletnim doświadczeniu
w pracy z ON od najmłodszego wieku i znajomości problemów z jakimi borykają się zarówno same dzieci, jak ich rodzice na drodze edukacji. Nie istnieje jedyna właściwa metoda terapeutyczna wspierająca zaburzony rozwój dziecka. Każde dziecko rozwija się
w indywidualnym tempie, ma swoje uzdolnienia, trudności, zainteresowania i specyficzne potrzeby. Dobór metod pracy zależny jest od następujących czynników: - celu oddziaływania, - sytuacji dziecka, na które oddziałujemy (wieku, potrzeby, poziomu umiejętności
w poszczególnych obszarach funkcjonowania). Innowacja społeczna ,,TUP – trening umiejętności przedszkolnych” ma na celu wspieranie rozwoju społeczno–emocjonalnego dzieci, u których zauważono trudności w zakresie emocji oraz umiejętności społecznych. Niezwykle ważnym aspektem wychowania przedszkolnego jest wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego dzieci. Prawidłowy rozwój kompetencji społecznych pozwala przedszkolakom na bycie pełnoprawnymi uczestnikami wydarzeń mających miejsce w grupie rówieśniczej
oraz aktywne uczestnictwo w proponowanych zajęciach i zabawach, czego skutkiem jest nabywanie nowej wiedzy, umiejętności oraz rozwijanie zainteresowań, a także nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami. Wszystko to sprawia, że są częściej chwalone, zauważane, nie są ciężarem w grupie i nie są odtrącane. Wychodząc naprzeciw tym trudnościom
oraz potrzebom akceptacji, zrozumienia i bycia docenianym, które są ważnym elementem budowania poczucia własnej wartości, proponujemy dzieciom udział w zajęciach, mających na celu rozwijanie deficytowych sfer i ćwiczeń, zakłada się wprowadzenie stałego schematu zajęć
i systemu motywacji oraz odwoływanie się do wspólnie ustalonych zasad, dzięki czemu wspierane będą wyżej umiejętności u dzieci w tym zakresie.

 

3. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

a. posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć, potwierdzone w szczególności dyplomem ukończenia szkoły wyższej: pedagog przedszkolny/wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, socjolog, fizjoterapeuta, pedagog specjalny, terapeuta SI,

 

b. dodatkowo certyfikaty lub zaświadczenia lub inne dokumenty uprawniającym
go do wykonania realizacji zadań oferty.

4. Wymagania dodatkowe:

a)  zachowanie dobrej relacji w kontaktach z ludźmi, komunikatywność;

b) zdolność przekonywania, odporność emocjonalna, a także prezencja wzbudzająca zaufanie, uprzejmość, dyskrecja, uczciwość i cierpliwość.

 

 

5. Wymagane dokumenty i oświadczenia (wymagania formalne):

1. Formularz ofertowy kandydata do realizacji formy wsparcia w projekcie "Dzielny Samodzielny" 2024-2027;

2.  Własnoręcznie podpisane: list motywacyjny i życiorys (CV);

3. Kserokopia dokumentów poświadczających kwalifikacje niezbędne do prowadzenia zajęć: dyplom ukończenia studiów wyższych kierunkowych, dodatkowo ukończone kursy i szkolenia;

4.  Kserokopie świadectw pracy.

5. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych.

 

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)".

 

II. Informację na temat wag punktowych lub procentowych przypisanych
do poszczególnych kryteriów oceny oferty i sposobu przyznawania punktacji:

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

Kryteria oceny ofert:

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:

 

1. Doświadczenie i kwalifikacje Wykonawcy 50%.

2. Cena: 50 %

 

Informacja o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty wraz z opisem sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty.

 

Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie wyniku osiągniętej liczby punktów wyliczonych w oparciu o powyższe kryteria i ustaloną punktację:

 

1. punkty za kryterium "Osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji terapeuty”

a)  za każdy rok doświadczenia w pracy jako: pedagog przedszkolny/wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, socjolog, fizjoterapeuta, pedagog specjalny, terapeuta SI, -  zostanie przyznany 2 pkt - maksymalna liczba punktów 20,

b) za doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi w tym w pracy
z osobami cierpiącymi na schorzenia: autyzm, niepełnosprawność sprzężona, upośledzenie umysłowe, choroby psychiczne, z ogólnym stanem zdrowia, schorzenia ruchu, wzroku, słuchu, porażenie mózgowe, Zespół Downa, schorzenia kręgosłupa i związanymi z dysfunkcjami narządów ruchu, ON po udarach, z wadami słuchu, mowy, afazją, choroby układu nerwowego, stwardnienie rozsiane (SM), polineuropatia zostanie przyznany 1 pkt za każde
z wymienionych schorzeń - maksymalna liczba punktów 10,

c) za doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi w tym, w szczególności w pracy
z osobami cierpiącymi na schorzenie pęcherzowego oddzielania się naskórka zostanie przyznane 10 pkt oraz z osobami z wadami genetycznymi, artrogrypozą, nowotworami, artrozą dysplastyczną, Parkinsonem, chorobami układu oddechowego, pokarmowego, dystrofią mięśniową Duchenne’a, Miotonią Beckera, Zespołem Di Georga, Zespołem Ehlersa, Zespołem Edwardsa, Zespołem Turnera, Zespołem Williamsa, Zespołem Westa zostanie przyznane 1 pkt za każde z wymienionych schorzeń - maksymalna liczba punktów 20.

 

Maksymalna łączna liczba punktów tego kryterium, jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 50 pkt.

 

2. punkty za kryterium „Cena” zostaną przyznane za cenę brutto za godzinę wykonanej usługi określoną w ofercie, według

następującego wzoru:

C = (Cn/Co) x 100 x 50%

C - liczba punktów uzyskanych w kryterium cena oferty brutto z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, 1% = 1 pkt

Cn - cena brutto najtańszej z oferty

Co - cena brutto ocenianej ofert

 

Maksymalna łączna liczba punktów tego kryterium, jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 50 pkt.

Maksymalna łączna liczba punktów, jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 100 pkt.

 

III. Informację na temat zakresu wykluczenia z możliwości realizacji zamówienia:

Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę powiązanego
z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań
w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,

c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej
lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Potencjalny wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych, o których mowa w pkt III ogłoszenia. Postanowienia w/w nie mają zastosowania do zamówień dotyczących zadań wykonywanych przez personel zarządzający projektu, a także do zamówień dotyczących zadań wykonywanych przez personel projektu,
z którym Zleceniobiorca w okresie co najmniej jednego roku przed złożeniem wniosku współpracował w sposób ciągły lub powtarzalny.

 

 

IV. Tryb składania ofert oraz powiadamiania oferentów o wynikach prowadzonego postępowania w sprawie zamówienia.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie siedziby Fundacji „Stella” im. Agaty ul. Lubelska 36B, 21-100 Lubartów, za pośrednictwem poczty polskiej – decyduje data stempla pocztowego, przesyłką kurierską lub drogą mailową: fundacja@stella.com.pl

Dodatkowe warunki

Negocjacje z Oferentami:

- Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji z Oferentem, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza oraz prawo do odstąpienia od zlecenia zamówienia,
w przypadku nieuzyskania porozumienia w toku prowadzonych negocjacji;

- Zamawiający jest uprawniony do wyboru kolejnej najkorzystniejszej oferty w przypadku,
gdy Oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, odmówi wykonania zlecenia
lub gdy podpisanie zlecenia z takim oferentem stało się niemożliwe z innych przyczyn;

- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania zaproszenia i/lub odstąpienia
od ewentualnych negocjacji bez podania przyczyny. Z tego tytułu Oferentowi nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego.

Odrzucenie Oferty:

Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

- treść oferty nie będzie zgodna z treścią niniejszego Ogłoszenia o naborze;

- została złożona po terminie ustalonym w niniejszym Zapytaniu, jako termin końcowy składania Ofert.

Pozostałe:

- Zamawiający zastrzega sobie prawo do modyfikacji Zapytania przed terminem składania ofert oraz unieważnienia postępowania na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny.

 

Po zakończeniu postępowania Zamawiający bezzwłocznie poinformuje każdego wykonawcę, który złożył ofertę o wyniku postępowania oraz bezzwłocznie umieści na stronie internetowej informacje dotyczące zakończonego postępowania (w tym o wyborze najkorzystniejszej oferty) oraz ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. Z wybranym zgodnie z zasadą konkurencyjności wykonawcą (wykonawcami) Zleceniobiorca zawiera w formie pisemnej umowę o wykonanie zamówienia.

 

V. Termin składania ofert: do dnia 18.11.2024r.